sobota, 16 czerwca 2018

Mocno mnie przytul, Carlos Gonzales - z serii jestem mamą

Idąc za ciosem świetnej książki "Moje dziecko nie chce jeść", zamówiłam kolejną tego samego autora. Przekazuje ważne kwestie, że dzieci są z natury dobre i jeśli chcemy coś dziecku powiedzieć, albo zrobić, zastanówmy się czy to samo byśmy zrobili żonie, mężowi, czy koledze z pracy. Mowa tutaj o krzyku za jakiś "występek", klapsach, zostawianiu samemu w trudnych momentach, w trakcie płaczu. Dzieciom należy się taki sam szacunek jak dorosłym.


Styl pisania bardzo zbliżony do poprzedniej książki, ale przeszkadzało mi na siłę udowadnianie wad badań naukowych innych ekspertów. Sięgnęłam po jego książkę już z pewnym nastawieniem, że nie chcę dzieci wychowywać w atmosferze gróźb, przemocy i kar. Zatem nie potrzebuję dodatkowej, rozbudowanej argumentacji, że jest to złe. 

Bardzo ciekawe były za to analogie do prymitywnych cywilizacji i świata zwierząt. Autor zauważa, że współczesna cywilizacja narzuca sprzeczne z naturą zachowania i wymagania wobec dzieci.

Cieszy mnie fakt, że jako kolejna osoba wskazuje, że tak negowane obecnie przez wszystkich noszenie dzieci na rękach, przyzwyczajanie do noszenia jest tak naprawdę najbliższym naturze sposobem okazania troski i opieki nad dzieckiem. 

Mocno mnie przytul

Carlos Gonzales

Wydawnictwo Mamania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz