środa, 19 września 2018

Nie ma rodziców doskonałych - z serii jestem mamą

Ciężka i trudna to książka. To nie jest typowy poradnik, ale kawał literatury psychologicznej. Jest to pozycja dla odważnych, ponieważ musisz zmierzyć się przede wszystkim ze sobą, swoim nadszarpniętym poczuciem własnej wartości i głęboko skrywanym małym dzieckiem, które kiedyś też nie miało rodziców doskonałych.





Ciężko jest mi uwierzyć, że skrywane przed dziesiątkami lat emocje wychodzą z nas teraz, gdy mamy dzieci. To, że działamy z automatu i powielamy pewne schematy, a nawet zdania naszych rodziców, sama zauważyłam na własnym przykładzie. Jednak to, że płakałam w przedszkolu ma spowodować, że moje dziecko też będzie płakało? Podobno tak jest, nie mi to oceniać.

Tak wiele czynników wpływa na nasz brak cierpliwości, frustracje i emocje, że musimy głęboko zastanowić się nad samymi sobą i swoim zbiornikiem miłości, aby móc ją przekazywać dalej i nie czuć się z tym źle.

Książka daje do myślenia tym, którzy chcą się nad sobą zastanowić i nie boją się przyznać do błędów.



Nie ma rodziców doskonałych

Wydawnictwo: Esprit

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz