poniedziałek, 12 września 2016

Co będę czytać jesienią? #‎TBR‬



Kocham jesień za kolorowe liście i ta pora roku kojarzy mi się z wyjątkowymi wydarzeniami w moim życiu. Jest to również czas, gdy jesteśmy zmuszeni wcześniej kończyć nasze spacery, a długie wieczory możemy spędzić z kubkiem ciepłej herbaty i lekturą. Prezentuję wam moją listę jesiennych planów czytelniczych pośród zdjęć z jesiennego spaceru.


Bez dwóch zdań na tapetę idą wyczekiwane przeze mnie z wielką niecierpliwością:

1. Immunitet, Remigiusz Mróz
Mój ulubiony duet prawników w kolejnym starciu z przeciwnikiem. Tym razem mieszają się w politykę. W głębi serca mam nadzieję, że Chyłka wygra z nałogiem.

2. Alicja w Krainie Czasów - Czas Opowiedziany, Ałbena Grabowska
Wiemy, że cudowne dziecko - Alicja przeżyła tragiczne wydarzenie kończące 1 tom, bo pojawia się kolejny. Jak się potoczą dalsze losy tego niechcianego, a niezwykłego dziecka?

3. Lampiony, Katarzyna Bonda
Kolejne morderstwa i kolejne zmagania Saszy z własną przeszłością. Tym razem profilerka odwiedzi Łódź i liczę na to, że śladem Okularnika przybliży mi również nieco historię miasta.

4. Spójrz na mnie, Nicholas Sparks
Cieszę się na nową historię, bo wiem, że nie zabraknie w niej wzruszeń, napięcia, przeciwności losu, a wszystko to będzie przeplatane miłością. Mam słabość do Sparksa i nie podpiszę się pod tym, że pisze zawsze o tym samym.

Do tego czekające cierpliwie w kolejce:

5. Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie, Jessica Knoll 
Historia podobno kryje w sobie nie tylko szczęśliwe momenty.

6. Dworek pod malwami. Nadzieje i tęsknoty, Marian Piotr Rawinis
Wyszukuję książki, które opisują historie moich rodzinnych stron. Tym razem rodzinna saga przeniesie mnie na początek XX wieku do rodziny ziemiańskiej z Podlasia.

7.Tylko martwi nie kłamią, Katarzyna Bonda
Kontynuacja cyklu z profilerem Hubertem Meyerem. Tym razem będzie pomagał rozwikłać zagadśmierci śmieciowego barona.

8.Historia wewnętrzna. Serce, Johannes Hinrich von Borstel
Po absolutnie zaskakującej historii z jelitami w roli bohatera, kontynuuję swoją edukację o sercu. Liczę na to, że język książki będzie równie dostępny.


W sytuacji, gdy zabraknie mi powyższych książek to będę wybierać spomiędzy:

  9. Pierwsza Przychodzi Miłość Emily Giffin 
Jej serii "Coś pożyczonego" nie przebrnęłam, może dam jej ponownie szansę, bo słyszę tyle zachwytów.

10. Na zawsze Różany, Bogna Ziembicka
Magiczne Różany ... za mną 4 książki z serii. Akcja ostatniej książki połączy współczesność i historię, zakładam, że niezmiennie można będzie się pośmiać i wzruszyć.

11. Obce dziecko, Rachel Abbott 
Wpisuje na listę po zachwytach w sieci...morderstwo, zaginięcia, zagadki rodzinne.

12. Siła nawyku, Charles Duhigg
Jestem ciekawa, czy książka faktycznie ma metody na zmianę przyzwyczajeń, które kształtują nasze codzienne życie?

13. Wyspa na prerii, Wojciech Cejrowski
Książki Cejrowskiego odkryłam dzięki przyjaciółce i zadziwiają mnie, zatem kontynuuję serią podróżniczą.
 
14.Wołanie kukułki, Robert Galbraith
To będzie moja pierwsza książka J.K. Rowling, bo to ona jest autorką kryminału.

Na koniec wspomnienie dzieciństwa:

15. Alicja w krainie czarów, Lewis Carroll
Kolejna Alicja w tym zestawieniu. Ta książka pojawiła się na liście w związku z postanowieniem powrotu do książek z dzieciństwa.



Wiem, że lista jest długa, w zestawieniu z innymi obowiązkami na jesień, ale ja naprawdę chcę je wszystkie przeczytać! Zawsze przed nami jeszcze długie zimowe wieczory ;-) Czy mi się udało, przekonacie się w grudniu.

Na którą z moich propozycji się skusicie?
   

2 komentarze: