czwartek, 4 października 2018

Co jeść na zdrowie? Food pharmacy

Ponieważ odkryję nieco tajemnice tej książki, jeśli chcesz ją przeczytać, to możesz pominąć recenzje. Maszerując wśród półek z książkami natrafiłam na opowieść o jelitach. Kilka lat temu przeczytałam już Historię wewnętrzną o jelitach, traktując to jako nowinkę i coraz szerzej otwierając oczy z każdym rozdziałem, teraz chciałam przypomnieć sobie, dlaczego są one takie ważne i zgłębić temat.





Food pharmacy to książka pisana na luzie i przystępnym językiem. W prosty sposób autorki tłumaczą z naukowego na nasz język, dlaczego i co powinniśmy jeść, aby zadbać o nasze dobre bakterie w brzuchu. Stawiają przede wszystkim na warzywa i warzywne miksy do picia. 

Wymieniają 7 ulubieńców i sprzymierzeńców naszego zdrowia takich jak: 
  • kurkuma, 
  • symbiotyki, 
  • goździki, 
  • zielone banany, 
  • witamina D, 
  • jarmuż, 
  • avocado, 
  • sorgo,
  • cynamon.
Myślę, że na naszym rodzimym gruncie można znaleźć wiele super składników, które spełniłyby podobną rolę.

Proponują też 5 kroków do zmiany swojego kulinarnego życia:
  • zrezygnować ze słodyczy,
  • zrezygnować z jedzenia cukropodobnego,typu kanapki na śniadanie,
  • jeść warzywa,
  • dobierać dobre tłuszcze,
  • zmienijszyć temepraturę pieczenia nawet dla mięs,
  • pościć.

 Jak z każdą tego typu rewolucją łatwo nie jest i ciężko zrezygnować z wieloletnich przyzwyczajeń. Warto jednak próbować, właśnie dla własnego zdrowia.

Książka zawiera również kilka sprawdzonych przepisów i smaczki dla miłośników Gwiezdnych Wojen. Dobrze, że mąż mnie przeczołgał przez tą serię, to przynajmniej je zrozumiałam ;-)

Food Pharmacy

Tłumaczenie: Justyna Högström

Wydawnictwo: Otwarte


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz