Zima zbliża się wielkimi krokami. Jej przedsmak na Podlasiu mieliśmy już w listopadzie. Pomimo, że zarówno astronomiczna, jak i kalendarzowa mroźna pora roku zacznie się tuż przez Świętami Bożego Narodzenia, myślę, że zbliżająca się połowa grudnia to dobry czas na czytelnicze podsumowanie jesieni, po którym można będzie się zanurzyć w śnieżno-świąteczne opowieści.
Tradycyjnie pomimo pokusy sięgania po kryminały i powieści obyczajowe, udało mi się zaczytać w 19 różnorodnych pozycjach...
Moje hity
1. Spójrz na mnie, Nicholas Sparks
Takiej pozycji nie spodziewałam się po tym
autorze. Nicholas Sparks napisał powieść kryminalną !? Miłość, zemsta, męskość ... połączone ze sobą w odpowiednich proporcjach. Więcej w recenzji.
2. Immunitet, Remigiusz Mróz
Powiedzieć
świetna, to nie powiedzieć nic! Myślę, że tak książkę określiłaby sama Chyłka. Zdecydowanie najlepiej napisana i trzymająca
w napięciu historia sędziego Trybunału Konstytucyjnego. Może Immunitet nie obnaża polityki, tak jak House of Cards,
ale naświetla układy i zło kryjące się pod pozornie nieskazitelnym życiorysem.Więcej w recenzji.
Książka o moim regionie
3. Dworek pod malwami. Nadzieje i tęsknoty, Marian Piotr Rawinis
Lubię sagi osadzone w czasach historycznych, a tym bardziej te na
Podlasiu, gdzie mieszkam. Niesamowite spotkanie z historią i obyczajami
początków XX wieku. Odliczam dni do rozpoczęcia II tomu.
Polskie autorki
4. Lampiony, Katarzyna Bonda
Lampiony rozpaliły we mnie ochotę na wycieczkę do Łodzi, ale sam wątek
kryminalny nie porwał mnie tak jak w Okularniku. Więcej w recenzji.
5. Czas opowiedziany, Ałbena Grabowska
Niezwykła, zagadkowa Alicja dorasta, ale jej życie pomimo małych radości jest pełne smutku, nienazwanej tęsknoty i rozczarowań. Więcej w recenzji.
6. Tylko
martwi nie kłamią, Katarzyna Bonda
Zaplątana historia morderstwa, w której mnogość podejrzanych i
poszkodowanych myli tropy śledczych i nasze przypuszczenia, bo co kilka
stron zmieniałam swojego osobistego podejrzanego w tej sprawie.
7. Namaluj mi słońce, Gabriela Gargaś
Niezwykle przyjemna lektura o przyjaźni oraz złych i dobrych decyzjach w relacjach damsko-męskich.
8. Szeptucha, Katarzyna Berenika Miszczuk
Pierwsza moja powieść fantasy w słowiańskim klimacie, być może dlatego tak intrygująca, a do tego zabawna.Druga część czeka już na półce na swoją kolej.
9.Arabska żona, Tanya Valko
9.Arabska żona, Tanya Valko
Ku przestrodze, bo nie wszystko jest takie piękne, jakim się wydaje na początku.
10.Arabska córka, Tanya Valko
10.Arabska córka, Tanya Valko
Odnosi się wrażenie, że autorka opisuje historie sprzed 100 lat, a to przecież są wydarzenia z XXI wieku. Żal mi tych kobiet...
Światowe bestsellery
11. Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie, Jessica Knoll
Irytująca główna bohaterka i ciągłe odwołania do marek modowo-kosmetycznych ... zmęczyłam tę książkę. Więcej w recenzji.
12.Kwiaty na poddaszu, Virginia Cleo Andrews
Smutna i przerażająca historia, która pokazuje, jak wiele obłudy jest w nas, jak mało sami siebie znamy i czego może dopuścić się człowiek w ekstremalnych warunkach.
Podróże z książką
13. Wyspa na prerii, Wojciech Cejrowski
Z przyjemnością przeniosłam się na Dziki Zachód malowany oczami i słowem Pana Wojciecha. Preria nie jest tak dzika i malownicza jak Amazonia, ale warto poznać "innych" Amerykanów, niż znamy.
Poradniki
14. Siła nawyku, Charles Duhigg
Jestem pod wrażeniem materiałów zebranych przez autora do książki i tak
szerokiego podejścia do tematu, nie tylko w kontekście jednostki, ale
również biznesowym (ulubiona część) i społecznym (najmniej przypadło mi
do gustu). Podchodziłam do książki z rezerwą, jak do każdego poradnika, a
zaskoczyła mnie na plus.
15. Ch...owa Pani Domu, Magdalena Kostyszyn
O ile na stronie na FB jest zabawnie to nie czuję tego klimatu w książce. Więcej tutaj.
Powrót do lat dzieciństwa
16. Alicja w Krainie Czarów, Lewis Carroll
Miły powrót do książki z dzieciństwa, która z bajki przerodziła się w
prezentację na temat plątaniny ludzkiego umysłu w trakcie snu.
Widziałam świetny film i pojawiła się ochota na książki
17. Bridget Jones. Szalejąc za facetem, Helen Fielding
Książkę wydano w 1996 r.,a film powstał w 2001 r. i wówczas nie do końca
rozumiałam Bridget. Później sama zmierzyłam się z dylematami młodej
30-letniej kobiety, której problemy Jones nie były obce.
18. Bridget Jones: W pogoni za
rozumem, Helen Fielding
Problemy Bridget mogą nas cudownie oderwać od naszych własnych! Dla relaksu, lektura nie wymagająca wysiłku.
19. Bridget Jones: Dziennik, Helen Fielding
Po smutnym początku książki Bridget dalej pozostała szaloną i pozytywną kobietą "w pewnym wieku".
Najlepsze pozycje to Immunitet, Siła nawyku i Spójrz na mnie, a najsłabsze to Najszczęśliwsza dziewczyny na świecie i Ch...owa Pani Domu.
Co polecicie ze swoich jesiennych książek?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz